Kim jest specjalista googleads?

Kim jest specjalista googleads?

Kim jest specjalista googleads? Rynek pracy zmienia się bardzo dynamicznie, dlatego każdego roku pojawiają się zupełnie nowe stanowiska pracy, które wypierają te przestarzałe i coraz częściej bezużyteczne. Nowe profesje związane są przede wszystkim z technologią informatyczną oraz szeroko pojętą działalnością w internecie, która bez wątpienia opanowała współczesne czasy.

Kim jest zatem specjalista Google Ads? https://www.adamgrabowski.guru/specjalista-google-adwords/ Na tym stanowisku pracownik zajmuje się kampaniami PPC (Pay Per Click), zwłaszcza Google Ads. To obok specjalistów SEO https://www.adamgrabowski.guru/specjalista-pozycjonowanie-seo/ oraz handlowców jedno z najważniejszych w branży agencji interaktywnych. Ponadto „adwordsowcy” często zatrudniani są na zasadach inhousowych w wielu dużych przedsiębiorstwach, które rozpoczynają rozbudowywać działy marketingu internetowego. Jakie są podstawowe obowiązki w tym zawodzie? Jakie kwalifikacje powinien posiadać specjalista? Czym różni się kampania prowadzona przez niego od tej wykonanej samodzielnie? W tym artykule poznasz korzyści współpracy ze specjalistą googleads oraz podstawowy zakres jego obowiązków.

Jak stać się specjalistą googleads?

Specjalista AdWords zajmuje się przede wszystkim konfigurowanie kampanii linków sponsorowanych w Google (którymi są reklamy AdWords). Ponadto nadzoruje przebieg kampanii, optymalizuje jej parametry i weryfikuje, jaka jest ich rzeczywista skuteczność. Każdą kampanię można rozszerzać o specyficzne kanały udostępniane przez Google w ramach różnych platform do niego należących (np. reklama na YouTube czy w Gmailu). Zakres obowiązków, a tym samym kompetencje specjalisty zmieniają się na przestrzeni czasu. Jeszcze kilka lat temu wystarczyła bazowa wiedza z tego zakresu, obecnie wymagane są specjalistyczne umiejętności. Wciąż jednak można poznawać tajniki tego obszaru samodzielnie, choć jest to zadanie wymagające czasu i poświęcenia. Inną możliwością zdobywania doświadczenia są staże w agencjach interaktywnych, które można odbyć zarówno w kraju, jak i za granicą. W wielu przypadkach osoby pracujące w firmach na innych stanowiskach, poszerzają wiedzę z zakresu Google AdWords, dzięki czemu z czasem zmieniają stanowisko docelowe.

Specjalista Googleads – wady i zalety

Jak każdy zawód, również specjalista AdWords https://www.adamgrabowski.guru/specjalista-adwords-warszawa/ obciążony jest pewnymi wadami, ale posiada też szereg zalet. Doskonale w tej profesji odnajdują się osoby z analitycznym podejściem. Praca wymaga ciągłego operowania na danych cyfrowych. Jednocześnie wymagana jest elastyczność, ponieważ nieustanne zmiany wymagają poszerzania wiedzy i zdobywania jej w coraz to nowszym zakresie. W związku z tym raz zdobyta wiedza nie jest wystarczająca, aby dobrze wykonywać swoje obowiązki, trzeba ją stale aktualizować. Jeśli zabraknie chęci kształcenia się i testowania nowych możliwości, kampanie szybko okażą się mało skuteczne, co przekłada się na słabą efektywność pracy. Istnieje jednak sporo zalet. Wraz z następnymi zmianami pojawiającymi się w interfejsie wyszukiwania Google, wyniki naturalne są przesuwane coraz niżej, w czasie gdy reklama płatna jest coraz lepiej widoczna. Oznacza to, że sprawne wykorzystanie kampanii i możliwości Google dają szansę na skuteczne wypromowanie biznesu, nawet bardzo niszowego. Dobrze prowadzona reklama to również dowód na skuteczność specjalisty, który zajmuje się jej optymalizacją. 

Specjalista Googleads – zarobki

Trudno określić zarobki na stanowisku specjalisty ds. optymalizacji kampanii AdWords. Na ostateczne wynagrodzenie wpływa wiele czynników, spośród których wymienia się takie jak: miejsce zamieszkania, doświadczenie oraz skuteczność. Te czynniki kształtują jednak zarobki w większości zawodów. Wiele również zależy od wielkości konkretnej agencji oraz budżetów klientów, których agencja obsługuje. Najczęściej stawki oscylują wokół kilku tysięcy złotych (od trzech do sześciu tysięcy złotych).

Gdzie znaleźć pracę jako specjalista Googleads?

Pierwszym i najbardziej oczywistym miejscem, gdzie można szukać pracy w zawodzie są agencje interaktywne. To jednak nie wszystko. Jak wspomniano wcześniej w artykule, zatrudnienie można także znaleźć w większych firmach, które tworzą własne działy reklamy internetowej. Podobnie jak w przypadku ogólnych zalet i wad wynikających z piastowania stanowiska, również rodzaj zatrudnienia może się wiązać z pewnymi ograniczeniami i możliwościami. Praca na zasadach inhouse z pewnością pozwala się skupić na jednej kampanii i nierzadko przynosi lepsze możliwości zarobkowe, ale z drugiej strony ogranicza przepływ informacji branżowych, a zdobywanie wiedzy wymaga większego zaangażowania własnego.

Zobacz również:

Jakie korzyści przynosi skorzystanie z  usług specjalisty googleads?

Pierwszą korzyścią jest oszczędność czasu dla firmy lub klienta indywidualnego, ponieważ prowadzenie kampanii wymaga ciągłych analiz i monitorowania jej przebiegu. Co więcej, kampania optymalizowana przez doświadczonego specjalistę ma większe szanse powodzenia, a co za tym idzie może przynieść finansowe zyski, w tym zwrot inwestycji. Specjalista Google AdWords posiada po prostu szczegółową wiedzę, dzięki czemu potrafi dokładnie zaplanować przebieg kampanii, w tym koszty, przewidzieć ewentualne problemy oraz dostosować jej plan do specyfiki danej branży.